نکات فنی انتخاب ورق ST52 - پیشگام فولاد - نکات فنی انتخاب ورق ST52

نکات فنی انتخاب ورق ST52

نکات فنی انتخاب ورق ST52

نکات فنی در مورد ورق st52

ورق ST52 نوعی ورق سیاه آلیاژی بوده که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این ورق یک فولاد ساختاری با مقاومت بالا است که می تواند به راحتی به سایر فولادهای قابل جوشکاری، جوش داده شود. اطلاعات بیشتر

ورق ST52 با دارا بودن مقادیر قابل توجهی عناصر سیلیسیم و منگنز نسبت به ورق های ST37 و ST33 از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش ، خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن بیشتری برخوردار است.

نکات فنی انتخاب ورق ST52

St به معنی یک ساختار فولاد کربنی کلی است (که این یعنی کربن ساده به جای آلیاژ کم) ، که برای عملیات حرارتی در نظر گرفته نمی شود (به غیر از عملیات حرارتی که به طور طبیعی در هنگام خنک شدن از عملیات نورد گرم اتفاق می افتد). و 52 به معنی حداقل استحکام کششی 52 کیلوگرم در هر میلیمتر مربع است.

مشاهده قیمت ورق ST52

در واحدهای SI ، این عدد 510 مگاپاسکال است. به طورمثال ورق ST44 به این معناست که این فولاد حاوی 44 کیلوگرم استحکام کششی در 1 میلی متر مربع است.

عددی که بعد از 52 قرار میگیرد و بوسیله یک خط تیره از آن جدا می شود ، نشان دهنده درجه کیفیت آن فولاد است به طور مثال ورق st52-3 نشان دهنده فولاد ساختمانی با استحکام کششی 520 نیوتن بر میلی متر مربع و با درجه کیفیت 3 می باشد.

در تهیه این نوع ورق ها حتما باید به نرمالایز بودن و استاندارد بودن کالا توجه داشت. داشتن تست UTبرای ورق های بالای ضخامت 50 میلی متر الزامیست.

عموما در انتهای نام ورق های ST52-3N که به مشتریان عرضه می گردد حرف N از واژه Normalized گرفته شده است.

همچنین توجه داشته باشید که این نوع ورق ها عموما قبل از استفاده توسط دستگاه UT تست می گردد این نوع تست که تست التراسونیک نام دارد توسط امواج صوت با فرکانس بالا در قطعه مورد تست هدایت شده و عیوب سطحی و زیر سطحی را آشکار می کند که این عیوب شامل ترک ها ، تورق ها ، عیوب انقباضی ، حفره ها ، ترکیدگی ها ، پوسته شدگی ، خلل و فرج و پیوستگی ناقضکه هر کدام از آنها باعث رد شدن این ورق ها در تست می گردد.

 

مطالب بیشتر در مورد ورق اس تی 52 (ST52)

1 – نکات فنی انتخاب ورق ST52

2- خواص ورق st52

3- معرفی ورق st52

4- تفاوت فولاد st37 با فولاد st52

5- ورق های ST52

6- تسمه ST52

7 – میلگرد ST52

8 – ورق st52

مطالب مرتبط