قیمت ساخت سوله چگونه محاسبه می گردد + هزینه سایخت در سال 1401- پیشگام فولاد

قیمت ساخت سوله چگونه محاسبه می گردد

قیمت ساخت سوله چگونه محاسبه می گردد

اگر بخواهیم در رابطه با اینکه چه عواملی بر روی قیمت ساخت سوله تاثیر می‌گذارند صحبت کنیم می‌توانیم به دو عامل اصلی اشاره کنیم یک قیمت آهن آلات و دو محل ساخت سوله.

قیمت آهن آلات و محل ساخت سوله تاثیر بسیارزیادی در محاسبه هزینه و قیمت ساخت سوله دارند.

سوله در واقع سازه های مناسب برای افراد یا سازمان‌هایی است که قصد تاسیس کارگاه یا انباردرابعاد بزرگ را دارند. بسیاری از شما می‌دانید که سوله ها معمولاً آماده و پیش ساخته به فروش می‌رسد که این فروش پیش ساخته سوله‌ها معایبی‌ نظیر نداشتن حق انتخاب محل احداث و متریال مورد استفاده را دارد به منظور اینکه سوله‌ای به دلخواه و با متریالی مناسب و استاندارد دلخواه خود داشته باشید بهترین راه ساخت سوله می‌باشد. ساخت سوله نیز دارای چالش‌های خاص خود است ولی مهمترین مزیت آن این است که شما در آن حق انتخاب همه جانبه مثل انتخاب متریال در ابعاد‌ خواه و انتخاب محل ساخت سوله را دارید. مهمترین نکاتی که در ساخت سوله وجود دارد شامل شناخت عوامل موثر بر قیمت ساخت سوله، هزینه ساخت سوله و براورد ان یعنی براورد هزینه ساخت سوله است که در این مقاله شما را با تمامی این موارد اشنا می‌کنیم.

ارتباط با کارشناس فروش : 09024442010 برای ارتباط در واتس اپ کلیک کنید

عوامل موثر در قیمت ساخت سوله چیست ؟

قطعاً نخستین گام در تعیین قیمت و هزینه‌های خرید یا ساخت کالا و محصولات دیگر آشنایی کامل با عامل موثر بر آن است.اینکه بدانید چه عواملی در قیمت ساخت سوله تاثیرگذارند کمک شایانی به شما می‌کند تا با نظارت و تحقیق کامل بر روی آن‌ها بهترین انتخاب را از نظر متریال نوع سوله و غیره با توجه به بودجه و شرایط کار خود داشته باشید. در ادامه مهم ‌ترین عوامل موثر برقیمت ساخت سوله را برای شما بیان می‌کنیم:

 

 

قیمت آهن آلات:

بخش اعظمی از سوله‌ها با استفاده از مقاطع فولادی ساخته می‌شود، از این رو قیمت آهن آلات یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ساخت سوله می‌باشد، در سال‌های متمادی قیمت آهن آلات دچار نوسانات بسیار شده است که این امر سبب بالا و پایین شدن قیمت آنها شد. از آنجا که آهن آلات وابسته به قیمت دلار می‌باشند، تحریم‌های اقتصادی و افزایش و تغییر قیمت دلار عامل اصلی در نوسان قیمت آهن آلات بوده است. از دلار گذشته عوامل دیگری مانند جنگ روسیه و اوکراین و همچنین بیماری کرونا تاثیرات بین‌المللی در قیمت این مقاطع فولادی داشته است و در مجموع ثبات قیمتی در حال حاضر وجود ندارددر ساخت سوله از مقاطع فولادی مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از: با کلیک روی محصولات زیر در سایت پیشگام فولاد توضیحات تکمیلی را مشاهده کنید

 

کاربری سوله

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت ساخت سوله تاثیر بسزا کاربرد سوله‌ای است که قرار به ساخت آن است نوع کاربری سوره مشخص می‌کند که چه نوع مقاطع و مثال‌هایی برای ساخت سوله نیاز است در واقع این کاربری سوله است که نوع ساختار و متریالی که در آن به کار می‌رود را مشخص می‌کند به عنوان مثال سوله‌هایی که قرار است برای گاوداری و دامپروری ساخته شود مصالح و مقاطع انحصاری خود را نیاز دارد و سوله ‌هایی که قرار است به عنوان کارگاه یا انبار مورد استفاده قرار گیرد مصالح و مقاطع متفاوتی را نیازمند است.

ارتباط با کارشناس فروش استعلام قیمت با تماس تلفنی : 09024442010 برای ارتباط در واتس اپ کلیک کنید

نوع و ابعاد سوله

شاید اکثر شما به این موضوع آگاه باشید که هر چقدر ابعاد و اندازه مکانی بزرگتر باشد هزینه ساخت آن نیز بیشتر است چون به مصالح و متریال و و غیره بیشتری نیاز دارد تا ساخت آن تکمیل شود سوله نیز همین گونه است یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ساخت سوله نوع و ابعاد آن است که در واقع میزان آهن آلات و مقاله مصالح مورد نیاز برای ساخت آن را تعیین می‌کند.به عنوان مثال ساخت سوله سبک یا خرپایی که سبک‌ترین نوع سوله فولادی است با استفاده از نبشی و ناودانی و پروفیل ساخته می‌شود و به این خاطر که در ساخت آن میزان آهن آلات و مصالح بسیار کمی به کار می‌رود به آن سبک ‌ترین نوع سوله‌ها می‌گویند. چنین سوله‌هایی هزینه ساخت کمتری را دارند.

اما در مقابل ساخت سوله سنگین مثل سوله تیر ورق که در ساخت خود به تعداد بالایی ورق سیاه نیازمند است از هزینه ساخت بیشتری نیز برخوردار است چون به مقاطع و مصالح بیشتری نیازمند است. هرچقدر که سوله‌ها بزرگتر و سنگین ‌تر باشد نیازمند مصالح و مقاطع فولادی بیشتری می‌باشد و از این رو ابعاد و اندازه سوله از جمله مهمترین عوامل موثر بر قیمت ساخت سوله می‌باشد.

ابعاد در ساخت سوله بسیار مهم است. ارتفاع و وزن انبار در هر متر مربع بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد. به عنوان مثال اگر قرار است سوله ای به ارتفاع 6 متر با دهانه 20 متر بسازید، در هر متر مربع 24 کیلوگرم فولاد استفاده می کنید. حال اگر همین مشخصات با دهانه 30 متر ساخته شود به ازای هر متر مربع 3 کیلوگرم به وزن سازه اضافه می شود یعنی سازه ای با دهانه 30 متر از دهانه 20 متری گرانتر است. به این معنی که در ساخت سوله باید قد و وزن را در نظر گرفت.

هزینه ساخت سوله

قیمت تجهیزات پوششی و تاسیساتی پوششی

همانطور که گفته شد قیمت آهن آلات وابسته به قیمت دلار و اتفاقات بین‌المللی می‌باشد. دراین میان قیمت مواد و مصالحی که برای تجهیزات پوششی و تاسیساتی سوره به کارگرفته می‌شوند به قیمت دلار و سایر عوامل مرتبط با آن بستگی دارد به عنوان مثال برای پوشش سقف سوله معمولا از ورق گالوانیزه یا شادولاین استفاده می‌کنند که قیمت آن به قیمت آهن وابستگی زیادی دارد از طرف دیگر پوشش دیوار‌های سوله نیز معمولاً با به کارگیری ساندویچ پانل یا آجرانجام می‌شود که قیمت آنها نیز به قیمت دلار وابسته است ورق فولادی لوله و غیره نیز که در تاسیسات یک سوله کاربرد زیادی دارند همگی جواب سطح به دلار و عوامل تاثیر گذار بر آن هستند

 

محل احداث سوله: محلی که سوله در آن آن احداث می‌شود از چند جهت بر قیمت ساخت سوله تاثیر می‌گذارد مسافت تا محل کارخانه اولین اثری که محل احداث سوله بر قیمت ساخت سوله دارد این است که هرچه کارخانه تولید و طراحی قطعات سوله از محله سات سوله دورتر باشد هزینه ساخت سوله بالاتر می‌رود.

 

نوع خاک محل احداث سوله: چنانچه خاک محل احداث سوله سست باشد می‌بایست قبل از شروع ساخت سوله نسبت به مقاوم‌سازی آن اقدام نمود که این امر شامل هزینه‌های بسیار بالایی می‌باشد.

 

آب و هوا: چنانچه محلی که قرار است سوله در آن احداث گردد دارای آب و هوایی برفی یا بارانی باشد به اجبار بایستی از مصالح مقاوم ‌ترین برای ساخت پوشش و سازه سوله استفاده نمود. همچنین اگر محل احداث سوله در موقعیتی باشد که شدت وزش باد در آن بیش از حد معمول باشد باید در انتخاب مصالح نیز دقت بیشتری نمود و از باکیفیت‌ ترین و مقاوم ‌ترین آنها برای ساخت دیواره‌های سوله استفاده کرد

 

 دستمزد تیم اجرایی

از جمله عوامل تاثیر گذار دیگر بر روی هزینه ساخت سوله دستمزد تیم اجرایی ساخت سوله است اینکه تیم اجرایی چه حقوق و مزایایی را به منظور ساختن دریافت می‌کنند قطعاً بر هزینه ساخت تاثیر دارند و قیمت سات را تغییرمی‌دهند  هرچه تورم در کشور بیشتر باشد قطعاً دستمزد تیم اجرایی نیز افزایش خواهد پیدا کرد. به جز این تجربه و مهارت تیم اجرای سوله نیز در تعیین میزان دستمزد آنها بی ‌تاثیر نیست در کنارحقوق و هزینه‌های جانبی نیروی انسانی هزینه تجهیزات و ایاب و ذهاب و غذا را نیز باید در نظر گرفت که خودش یک بودجه جدا را می طلبد.

ارتباط با کارشناس فروش : استعلام قیمت با تماس تلفنی 09024442010 برای ارتباط در واتس اپ کلیک کنید

قیمت ساخت سوله چگونه محاسبه می‌شود؟+هزینه ساخت سوله در سال 1401

در رابطه با  براورد هزینه ساخت سوله و اگاهی از هزینه ها و سایر موراد مرتبط با آن هیچ اهمیتی ندارد که از چه شرکتی یا شخصی استعلام می‌کنید، پیش از هر چیزتهیه دفترچه محاسبات سوله اهمیت دارد، چرا که تا این دفترچه و تمام موارد و اطلاعات در ان به تایید نظام مهندسی نرسد، شروع عملیات ساخت سوله امکان ‌پذیر نیست. هر گاه شخص یا شرکتی چنین دفترچه‌ای را به شما تحویل داد بدانید که می‌توانید با خیال اسوده و اطمینان کامل به سازنده اعتماد کنید.

علاوه برتمام موارد بالا که در دفترچه وجود دارد باید تمام موارد و اطلاعات دیگری مثل مقاومت سوله در برابر بارهای زنده و مرده بار جرثقیل، بار جرثقیل، نرم افزار‌های استفاده شده برای طراحی، تعداد طبقات و آیین نامه‌های مورد استفاده و غیره در دفترچه محاسبات سوله درج شود.

قیمت ساخت سوله با توجه به قیمت روز مقاطع فولادی مثل آهن ، ورق سیاه ، نبشی ، ناودانی ، و غیره مشخص می‌شود به منظور آگاهی از قیمت ساخت سوله در سال ۱۴۰۱ بایستی قیمت تمامی این موارد را استعلام بگیرید و آنگاه برآورد هزینه ساخت سوله را به دست خواهید آورد.

مطالب مرتبط