ورق استیل چیست؟ - پیشگام فولاد

ورق استیل چیست؟

ورق استیل چیست؟

 

این روزها می توان شاهد هزاران کالا فولادی عرضه گردیده در بازار باشیم که هر مورد مشخصات، خصوصیات و کاربرد خاص خود را دارا هستند، البته از این بین یکی از پرکاربردترین تولید ها فولادی که بسیار پرکاربرد میباشد و در اشکال گوناگونی تولید و عرضه میگردد ورق استیل یا این که ورق استنلس استیل میباشد که این ایام کاربردهای مختلفی از آن در صنعت های گوناگون دیده می شود، در همین خصوص قصد داریم در‌این محتوا به پاسخ این پرسش که ورق استیل چه میباشد و انواع آن کدامند بپردازیم. و اما ورق استیل چیست

 

ورق استیل چیست؟

همان گونه که گفته شد ورق استیل یکی‌از هزاران محصولات فولادی ساخت گردیده است که دارای ویژگی آلیاژ متفاوتی میباشد که باعث گردیده‌است این فرآورده از مزایای مکانیکی ویژه ای در مقایسه با دیگر محصول ها تولید گردیده فولادی برخوردار گردد و این خصوصیت در ورق های استیل دلیلی برای استعمال از این کالا در صنعت های متفاوت شد‌ه‌است، که می توان گفت یکی‌از پرکاربردترین ها در این خانواده میباشد.

جنس ورق استیل از یکی‌از صدها آلیاژ فولاد به دست میاید که بیشترین سطح آن از آهن میباشد و یک دوم درصد آن را کربن تشکیل میدهد. این ترکیب در ساخت و ساز و تشکیل داد ورق استیل موجب گردیده‌است خصوصیت های منحصربه‌فرد و کاربردهای مختلفی داشته باشید که در ادامه این محتوا برای شما شرح خوا هیم اعطا کرد.

ورق استیل چیست

خصوصیت های ورق استیل چیست ؟

از خصوصیت های ورق استیل یا این که ورق استنلس استیل که موجب پر کاربرد بودن این کالا گردیده است می شود به موارد زیر اشاره نمود:

 

دارای ظاهر زیبا

دارای مقاومت بالا در مقابل حرارت

دارای خاصیت ضد زنگ

سطح مقاومت در مقابل خوردگی ها

دارای طول عمر بالا و مفید

قابلیت جوشکاری بر روی آن وجود داراست

قابلیت و امکان بازیافت داراست

همان طور که گفته شد یکی از خصوصیت های ورق های استیل امکان بازیافت آنان میباشد که موجب میگردد بیشت از 70 درصد از استیل ها از صنعت بازیافت فلزی به دست آید که میتواند بزرگ ترین کمک به صنعت فلز و تولیدات فولادی باشد.

 

ابعاد ورق استیل

این فرآورده در ابعاد مختلفی عرضه می گردد. به طور نمونه در ابعاد 1*2 و 1.25*2.50 متر، 1.22*2.44 متر ، 3*1.5 متر و 1.5*6 متر و 2*6 متر تولید می‌گردد. همگی این ابعاد با ضخامت های مختلفی مانند 35 صدم میلی متر تا 20 میلی متر در بازار موجود میباشد. پهنا این ورق ها به صورت 100 و 125 و 150 سانتی متر ایجاد و عرضه می‌شود. البته که ورق های استیل فابریک در دو اندازه 200*100 سانتی متر، 250*125 سانتی متر و 122*244 سانتی متر موجود میباشد.

ورق استیل چیست

تفاوت بین فولاد معمولی کربنی با آلیاژی چیست؟

فولادها به دو دسته تقسیم میگردند. فولاد معمولی یا این که استیل ضد زنگ. فولاد معمولی کربنی دارنده موادتشکیل دهنده محدودی میباشد. یعنی به غیر از کربن دارای سیلیسیم، منگنز ، گوگرد و فسفر میباشد. حال در حالتی‌که عناصری مانند کروم به آهن اضافه خواهد شد استیل ضد زنگ میشود. استیل ضد زنگ یا این که استیل استنلس ضد زنگ میباشد و در برابر خوردگی های مختلف مقاومت بالایی دارد. شاید بتوان همین را پاسخ این سوال که ورق استیل چیست باشد.

 

تفاوت ورق استیل با بقیه محصولات

پیشتر به تعریف ورق استیل و جنس آن پرداختیم و همان گونه که گفته شد از ترکیب آهن و کربن به دست می‌آید و با توجه به‌این مسئله می توان اعلام‌کرد بیشترین سطح تفاوتی که بین این نوع ورق با دیگر ورق های ایجاد گردیده و موجود در بازار وجود دارد می شود به نوع و مخلوط آلیاژ آنها اشاره نمود. که‌این تفاوت در وجود عناصری همانند کروم و نیکل میباشد، که در بقیه ورق ها بسیار کمتر دیده می شود و یا این که گاهی اصلا در ادغام آلیاژ از این عنصرها استفاده نخواهد شد، در واقع وجود این عنصرها در مخلوط ورق استیل میباشد که موجب میشود سطح مقاومت آن در برابر خوردگی ارتقاء پیدا می نماید.

 

علاوه بر موارد نام برده وجود عنصر مولیبدن نیز یکی دیگر از تفاوت ها در این فلز در مقایسه با بقیه محصولات میباشد که در ورق فلز باعث بالا بردن سطح مقاومت خوردگی ورق استیل در مقابل بعضا اسیدهای کاهنده میباشد. همینطور معیار سطح مولیبدن و کروم موجود در ادغام ورق استیل یکی‌از عواملی میباشد که کاربرد ورق های استیل را تعیین می نماید، در واقع می توان بیان کرد کاربرد ورق های استیل بستگی به معیار درصد مولیبدن و کروم مصرف شده در ساخت ورق استیل میباشد.

قیمت انواع ورق استیل

قیمت ورق استیل همچون هر جنس دیگری بسته به کاربرد و برخی خصوصیت های آنها انتخاب می گردد که در‌این خصوص می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

درصد آلیاژ ورق استیل

درصد و سطح مواد به کار رفته در ساخت ورق استیل همانند مولیبدن، کروم و نیکل

کاربرد ورق استیل

حجم ورق استیل

سطح ضخامت ورق استیل

روش خرید ورق استیل

برند یا این که نوع کمپانی تولیدکننده ورق استیل

ناگفته نماند که علاوه بر این مفاد یکی از دیگر از گزینه هایی که‌این روز ها بیشترین تاثیر را در ارزش ها داراست نوسانات موجود در بازار میباشد که می توان خاطرنشان کرد هر روز بروز رسانی میشود،

ما در این مقاله سعی داشتیم بهترین پاسخ به ورق استیل چیست را به شما بدهیم

مطالب مرتبط