معرفی 4 ورق فولادی پر کاربرد - پیشگام فولاد

معرفی 4 ورق فولادی پر کاربرد

معرفی 4 ورق فولادی پر کاربرد

ورق فولادی در ساخت و ساز و صنایع کاربردهای بسیاری دارند، بطوریکه تصور زنجیره تولید و ساخت و ساز بدون وجود ورق های فولادی ناممکن می نماید. ورق های فولادی انواع مختلفی داشته و گستره همه آلیاژها و گریدهای آن‌ها به چندهزار نوع می رسد. هر کدام از انواع ورق های فولادی نیاز خاصی را تامین می کند. از این رو، در این مقاله چند چهار مورد از ورق های پرکاربرد و پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم.

ورق ضد سایش

 ورق فولادی ضد سایش  (AR) یک ورق فولادی با کربن بالا است، که باعث می شود این نوع ورق می‌دهد در برابر خوردگی به دلیل آلیاژهای اضافه مقاومتر، و به علت افزودن کربن سخت‌تر از ورق فولادی معمولی است.

کربن در زمان تولید ورق فولادی به آن اضافه می شود که به طور قابل‌توجهی سختی و چقرمگی فولاد را افزایش، اما در عین حال مقاومت آن را نسبت به فشار کاهش می‌دهد. از این رو، ورق ضد سایش در شرایطی به کار گرفته می شود که فرسایش و خوردگی علل اصلی تخریب آن ها هستند. ورق ضد سایش برای کاربردهای ساخت و ساز، مثلا به عنوان تیر آهنی در ساختمان، مناسب نیست.

کاربردهای ورق ضد سایش شامل ماشین آلات صنعتی، نوار نقاله، صفحات بالستیک و بطور کلی هرجایی که امکان سایش و خوردگی زیاد است، می باشد.

ورق های ضدسایش در چند سطح AR400، AR450، AR500، AR600 تولید می شود که تفاوتهایی را با یکدیگر در زمینه سختی فولاد آلیاژی دارند.

ورق ضد سایش را هم اکنون می توانید با مناسبترین قیمت از شرکت پیشگام فولاد تهیه کنید.

ورق A283

 ورق A283 به عنوان یک نوع از ورق کربنی برای اهداف عمومی ساخت و ساز طراحی شده‌ است، این فولاد مقاومت کششی نسبتا پایین و متوسط دارد و دارای چهار گرید فولاد آلیاژی (گرید A، گرید B، گرید C، و گرید D) است.

بر روی این محصول عرضه شده به صورت کلاف فولادی و یا بدون اجرای عملیات حرارتی لازم است تست های اضافی برای بررسی آزاد سازی تنش در فولاد انجام گیرد.

معمولا بعد از این که کلاف فولادی باز شده و بصورت ورق در می آید نیاز است که بازرسی، عملیات اصلاح، و عملیات حرارتی قبل از عرضه به مصرف کننده روی آن انجام شود.

این محصول A283 ASTM تنها برای مصارف سازه‌ای استفاده می‌شود، در حالی که انواع ورق های فولادی  SA283/SA283M   را می‌توان در دیگ های بخار و مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار داد .ردیف محصولات فولادی A283 شامل ورق فولادی، کلاف فولادی، لوله فولادی و محصولات فولادی سازه ای مانند مقاطع فولادی و تیرهای فولادی را شامل می شود.

 اگر به ورق های فولادی A283 نیاز دارید، برای مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت ها با ما تماس بگیرید.

  ورق A516

 ورق A516  دارای آلیاژ فولادی با ترکیب کربن متوسط است که شامل مقادیر منگنز، فسفر، گوگرد و سیلیسیم می باشد. ورق A516 اصولا برای مصرف در مخازن تحت فشار ساخته شده به وسیله جوشکاری به کار می‌رود.

در این نوع سازه فولادی، آلیاژ بکار رفته نیازمند چقرمگی شکست نسبتا بالا می باشد. از ورق A516 معمولا برای مصارفی که دامنه دمایی متوسط و پایین دارند، استفاده می شود. این ورق فولادی گاهی به صورت PVQ۵۱۶ نیز نامیده می‌شود.

آزمایش تکمیلی مانند آزمون ضربه شارپی، بررسی فراصوت، و ارزیابی محتوای کربن بر روی این نوع آلیاژ انجام می گیرد. همه ورق های ضخیمتر از یک و نیم اینچ باید پیش از تحویل نرمالیزه شوند. در صنایع فولاد، ورق A516 یکی از محبوب‌ترین ورق های فولادی برای مصرف در ساخت مخازن تحت فشار است. این فولاد در گریدهای ۵۵، ۶۰، ۶۵ یا ۷۰ تولید می شود.

از این میان، معمول‌ترین نوع گرید 70 است که به این نوع ورق A516-70 نیز گفته می شود. ورق های A516 در دو نوع رول و نرماله عرضه می شوند.

ورق A516 دارای استحکام بالا و کم آلیاژ است که ترکیبی بهینه از استحکام، جوش پذیری و چقرمگی شکست را ارائه می‌دهد.

کاربرد این ورق فولادی شامل موارد زیر است:

پل‌ها، ساختمان‌ها، قطعات خودرو و کامیون، واگن‌های راه‌آهن، کانتینرها، باکس‌های فولادی، تجهیزات ساخت و ساز، لوله های فولادی سازه، تیرهای چراغ برق، و دکل ها

همین حالا می توانید ورق A516 و سایر محصولات فولادی را از شرکت پیشگام فولاد دریافت کنید.

ورق دریایی

 ورق دریایی به ورق فولادی نورد گرم می گویند که برای تولید سازه‌های کشتیرانی مطابق با الزامات سازندگان مورد استفاده قرار می گیرد. ورق دریایی اغلب  با سفارش، برنامه‌ریزی، و فروش مخصوص برای یک کشتی مانند بدنه فولادی یا عرشه استفاده می‌شود.

ورق های فولادی دریایی حاوی عناصر شیمیایی است که در برابر خوردگی مقاومت می‌کنند و شکنندگی آن را  به ویژه در دماهای سرد کاهش می‌دهند و استحکام و چقرمگی فولاد آلیاژی را در برابر ارتعاش و تنش افزایش می‌دهند.

ورق دریایی را می‌توان به دو دسته فولاد سازه‌ای استحکام عمومی و فولاد سازه‌ای استحکام بالا با توجه به سطح مقاومت تسلیم آن تقسیم نمود.

در تولید همه ورق های فولادی، از جمله ورق های دریایی باید استانداردهای LR، ABS، GL، DNV، BV، KR، RINA،  CCSو سایر استانداردها مد نظر قرار گیرد.

در ساخت کشتی‌ها و سازه های دریایی به مقادیر زیادی از صفحات فولادی سازه ای برای ساخت بدنه نیاز دارد. فولاد مورد استفاده در کشتی برای دو خاصیت توسعه یافته است: استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی برای کشتی‌سازی مدرن. این ویژگی ها می‌تواند وزن کشتی و نیز هزینه نگهداری و مصرف سوخت را کاهش دهد. شرکت پیشگام فولاد قادر به تامین ورق های فولادی با استحکام بالا برای ساخت کشتی‌های بزرگ است.

به طور سنتی در کشتی سازی از فولاد سازه ای برای ساخت بدنه کشتی استفاده می شود. با این وجود، ورق های فولادی نوین مقاومت‌های کششی بالاتری نسبت به پیشینیان خود دارند و این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها برای ساخت موثر کشتی‌های بزرگ نظامی یا باری مناسب‌تر باشند.

این فولادها علاوه بر کشتی‌سازی می‌توانند برای سازه‌های ساحلی و سازه هایی که در معرض بارندگی و شرایط بد جوی هستند نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 اگر به دنبال ورق دریایی برای کشتی‌سازی، ساخت سازه های ساحلی، یا مصارف دیگر هستید، برای مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت ها ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط