نشست خبری مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان۸۰ درصد قطعات در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است - پیشگام فولاد

نشست خبری مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان۸۰ درصد قطعات در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است

نشست خبری مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان۸۰ درصد قطعات در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: با موافقت رئیس‌جمهوری و نمایندگان مردم و هیات مدیره شرکت، بزودی خط هوایی اختصاصی فولاد مبارکه به مرکزیت اصفهان افتتاح می‌شود این اقدام در راستای نیاز اجتماعی اصفهان برای توسعه استان انجام می‌شود.

وی گفت: سهم ۱درصدی تولید ناخالصی ملی و سهم ۵درصدی تولید ناخالص در بخش صنعت توسط فولاد مبارکه پوشش داده می‌شود. فولاد مبارکه با ۲۸۰۰تامین‌کننده کالا و ۱۰۰۰کارخانه به‌صورت مستقیم و ۳۰۰۰کارخانه غیر مسقیم همکاری و فعالیت می‌کند. بیش از ۸۴هزار میلیارد تومان ارزش شرکت است و ارزش بازاری نیز بیش از ۱۱۰هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۷.۲ میلیون تن در مبارکه، ۱.۶ میلیون تن در سبا، ۱.۵ میلیون تن در هرمزگان، ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در سفید دشت، ۴۰۰هزار تن در ورق خودرو چهار محال، ۱۵۰هزار تن ورق گالوانیزه در فولاد امیر کبیر کاشان و ۵میلیون تن کنسانتره در سنگان ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه درحال‌حاضر است.

عظیمیان افزود: نمایشگاه دائمی بومی‌سازی فولاد مبارکه در شهر اصفهان بزودی با حضور وزیر صمت افتتاح می‌شود. فولاد مبارکه در تامین الکترود تا ۲.۵ سال دیگر هیچ نگرانی از بابت تامین الکترود ندارد و ذخیره‌سازی کرده است. حدود ۶۴۵۴هزارتن محصولات فولادی از ابتدای امسال با رشد۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شده است.

عظیمیان در رابطه با بومی‌سازی گفت: بومی‌سازی ۸۰درصد از قطعات در فولادمبارکه تاکنون صورت گرفته است. از جمله چالشهای پیش روی فولاد مبارکه نیز می‌توان به تامین سنگ آهن، کنسانتره و گندله با کیفیت موردنیاز، توازن در چرخه تولید فولاد و پیگیری اجرای نورد گرم۲، کمبود زیرساختهای حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و مدیریت بازار اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به مهم‌ترین جایزه‌های کسب شده این مجموعه اشاره کرد و گفت: کسب جایزه طلایی بنیاد کیفیت اروپا در ارزیابی EFQM اروپا، کسب عنوان برترین شرکت دانشی کشور وراهیابی به جایزه مدیریتی دانش MAKE و رتبه دوم در ایجاد ارزش افزوده کشور توسط این شرکت به‌دست آمده است.

مطالب مرتبط